torstai 28. kesäkuuta 2012

Oodi unettomuudelle

Ei väsytä. Tai siis väsyttää. Ois megalomaanisen vapauttavaa vaan sukeltaa johonkin egyptinsilkkeihin ja vetää äxää, lonkkaa ja sahaa, kaikkia vuorotellen ja samaan aikaan (toisaalla). Vaan ku ei niin ei. Unettomuus on piinavaa. Mulla ei kroppa rauhotu ollenkaan. Jokainen raaja tuntuu elävän koko ajan just sitä hetkeä, sekunnin sadasosaa, ennen nykäisyä tai sätkähtämistä ja se on rassaavaa. Täällä mä venytän kylkeä ja persettä ja ojentajaa niin kädestä ku jalasta, mutta ei ne rauhotu. Otin magnesiumia, ei mitään eroa. Tosi vittumaista. Tai no en mä enää venyttele, nyt mä vaan poltan röökiä, kuuntelen Faithlessin Insomniaa tehdäkseni tästä vieläkin raflaavamman draaman kuin se oikeasti on ja juon rasvatonta maitoa suoraan tölkistä. Vituttaa ihan siis saatanasti. Aurinkokin nousee tuolla jossain  ja kohta on valoisaa ja mä urpo menin vielä ja pesin juhannusaaton aattona ikkunat, että varmast loistaa. Räyh.

On menkatkin. Helvetti.

Eikä oo sänkyä. Eikä sohvaa. Annoin sohvan toissapäivänä pois, mutta hupsista saatana, kun en tajunnut laisinkaan, että se menis niin äkkiä ja nyt ei ole sitten kuin joku parvelta kirjakasojen alta löytynyt läpikustu viiden sentin vaahtomuovihirviö enkä edes tiedä kenen se alunperin on. Tähänhän voi olla joku vaikka kuollu... tai mikä pahempaa synnyttänyt. Tai viettänyt jotain ihan sairaita darroja tai unettomia öitä ja tähän on tarttunut superpaskat fengshuit, että kun vihdoin nukahdan niin synnytän ja kuolen ja paskon alleni ja herään hirveessä darrassa ja sit toi maitokin on juotu. Tosi syvältä hei. Aamulla ois duuniakin. Ei se nyt vielä sillai pahasti häiritse, kun kuuden tunnin päästä pitäis vasta herätä, mutta jos tää homma eli unensaanti ei kohta ala hoitumaan niin minuutit ja tunnit vähenee ja sit kuulkaa vituttaa Kaukoa ihan hysteerisen paljon. Mä rakastan unta! Ja nukkumista! Miksi siitä on tullut sitten tämmönen painajainen ja karmea riesa ja asia jota jollain tasolla välttelen ihan loputtomiin.

Huomenna pitäis tai ainakin piti mennä fiksaamaan rakasta Jopoakin, joka otti juhannusyönä ja puhkas itseltään renkaan. Ehkä sillä on kuudes aisti ja se halus jotenkin viestittää, että sä et Kauko vaan voi kyysää kännissä kaveria, joka on kans kännissä. Maattiin jossain Otsolahden hiekkatiellä ja huutonaurettiin polvet ruvella kohti taivasta. Jopo jäi sit Turvakotiin lepäämään. Ehkä se halus myös viestittää, että ois kiva pyöräillä vielä Affenanmaallakin, hengissä.

Juuh, Affenanmaa odottaa. Jahka Foreca vinkkaa 10 päivän sään vielä tonne viikon päähän olevaan viikonloppuun niin sit varataan. Sinne mennään kuulkaas J-manin kanssa kolmeks neljäks päiväks suhaamaan ja kattelemaan punaisia teitä, punkkeja ja autonomisia ruotsia puhuvia suomalaisia. Liityin raivopäissäni vielä Viking Clubiin, että ois halvempaa toi reissaus ja oho ku kuuskymppiä lähti hinnasta välittömästi. Kai niiden sähköposteja voi sit joskus availla, jos kiinnostaa. Mitäänhän toi lysti ei kustantanut. Aika nice. Jättekiva.

Siteetki loppuu. Helvetti.

Ja pierettää. Mä vihaan menkkoja.

No, Eki on menkkavihan sanansaattaja jo useammasta kirjoituksesta, joten en mä näistä nyt enempää tässä. Se on Ekin pesti. Siis sikäli mikäli se nyt enää ikinä koskaan saa jonkun kirkkaan hetken ja muistaa yhtäkkiä, että ai saatana, meillähän oli se blogi! Onko siitä peräti jo pari viikkoa, kun uhosin laittavani piirakkajuttujani HETI HUOMENNA? Huh. Leipominen, se on kovaa hommaa, jätkät. Siks mä en leivo. Pidän nykyään linjoistani kiinni jäätelöllä. Kelasin ryhtyä jopa jäätelödieetille. Laskis vaan kalorit, että montaks jätskiä saa syödä päivässä niin, ettei syö mitään muuta ja laihtuu ja sit vaan mättäis menee. Nyt mä syön normaalit setit ja mätän yhden tai kaks jätskiä päivässä ja tää homma ei vältsist toimi suunnitelmien mukaan. Okei, katonhan mä edelleen noita kaikkia laihdutusohjelmia.

Maitokin loppu ja ulkona on jo valoisaa. Tosi ankeeta. Jos nyt meen heti nukkumaan ja saan unta, saan nukkua jopa kuus tuntia. Eiku mitä? Nyt alkoi ihan helvetinmoinen viserrys pihalla. Nyt riitti.


Kauko

7 kommenttia:

  1. Ota, Kauko, kaikki irti kesäöistä, ei niitä niin monta ole. Ei vaiskaan, nukkumattomuus on ankeeta. Mut aina se kuitenkin kostautuu. Kyllä vähintään kolmannen valvotun yön jälkeen alkaa taas nukuttaa. Alustalla on kyllä vahva merkitys unen saantiin, joten ala nyt hommaamaan jotain laveria ja sassiin.

    VastaaPoista
  2. Nauroin pari kertaa änneen tätä lukiessani. Anteeksi.
    Menkat on kyllä hirveitä. Joskus nuoruuden menkkahirviöpäissäni olin 100%:sen varma, että kun olen synnyttänyt 1,5 lasta, niin sitten saa mennä piuhat ja kohdut menojaan! Mutta nyt olen lauhtunut ja hyväksynyt naiseuteni. Olen kiitollinen jokaisesta naisen päivästäni, kropastani ja mielestäni. Mutta aivittusaatana ne viisi päivää kuukaudessa prkle!
    Tunnen muuten naisen, joka söi pitkän aikaa yhden fasun sinisen suklaalevyn päivässä eikä mitään muuta. Oli tosi hoikka ja kaikkee. Nyt valittelee iän ja normaalin ruuan tuomaa painoa. tsiisös.

    ps. en saa mitään selvää noista teidän ihmisvarmennuskoodeista.

    VastaaPoista
  3. Mara, nyt mä heitin voltin ja menin ennen puoltayötä nukkumaan ja tadaa! heräsin kuudelta. Voi Nukku-Matin unihiekkapussi mä vaan sanon. Kyl täs o joku lauta hankittava mihkä voi sit perssilmäns kallistaa, kun sille päälle sattuu eli näillä näkymin ihan mihin aikaan vuorokaudesta näköjään.

    Virhe, saat nauramisen anteeksi, vaikka se onkin näin 2010-luvulla käsittääkseni jopa laitonta.
    Niinpä! Ei se suklaa tai jäätelö lihota vaan se normaali ruoka, jonka syö siinä sivussa.
    Pitäisköhän se koko tyhmä varmenne ottaa pois? Mua ainakin ärsyttää se ihan holtittomasti itseäni, jos jossain blogissa sellainen on. Mistähän sen saikaan veks..

    Kauko

    VastaaPoista
  4. Nastaa, Kauko on nukkunut! Nyt me kaikki muutkin voidaan hyvin ja kivasti! Kivaa! (Sama se on mun kanssa, nukkumattoman Maran kanssa on lähes mahdotonta tehdä yhteistyötä tai mitään. Tai nälkäisen, tai palelevan tai...)

    VastaaPoista
  5. Moikkis!
    Olen tässä naureskellen kahlaillut lukemattomia (miellyttäviä) tekstejänne ja ajattelin palata tontille tiuhaan, jos sopii?
    Samalla ajattelin jättää tennarin jäljen käynneistäni...
    Toinen teistä taitaa asua aika lähellä paikkaa, jossa nyt olen eli asun.. Ei olla siitä moksiskaan?
    Kaikkea kivaa kesään molemmille! =)
    Jatkoa odotellen,
    Stansta

    VastaaPoista
  6. Stansta moi! Kauko tääl vastailee sulle minkä kerkiää. Kävin heti stalkkaamassa sun blogia, että mites tässä nyt pitäis menetellä ja onks ok, että tuut vaan tollai puskista ja alat lukemaan tätä, mutta sit mä avasin sun sivuston ja ekassa kuvassa näkyi mun kotitalo ja olin ihan et OMG this is a sign, joten eikä mitä ku tervetuloo helsÄH lukijakuntaan ja toivottavasti ei masenneta sua ihan itsemurhan partaalle!

    Kauko

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun kotitalo??? Ei voi olla sama!!???
      Pienenä vinkkinä, että JOS haluat tuntea mua paremmin, niin käys tsekkaa se mun eka blogi. Linkki löytyy nykyisestä. Sillä mä aloitin...
      Mutta joo, en mä ala viilaileen (vaikea sana) ranteitani, en ainakaan poikittain, sen olen oppinu.
      Et kai sä meitä vastapäätä asu? Luulin, et Sturen toisella puolella???
      (jos haluat laittaa privaa, niin stansta-ät-luukku-piste-com)
      Tässä mä oon! =)))

      Poista