keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Poutaa

Piti ihan katsoo luonnoksista, että mitähän mä oon meinannut viimeksi mesota, mutta ei siellä ollut kuin "Avoin kirje humanisteille" niin en sit lähtenyt tohon ollenkaan ennen tota aamukahvia, koska muistaakseni toi liittyy niihin espoolaisiin, jotka vastustaa kehareita ja on sillain, että eiks kukaan ajattele enää liito-oravia. Mä saisin ihan parilla lauseella lietsottua itseni sellaseenkin uskonnollispoliittisantihumanistiseen transsiraivoon, että ehkä mä nyt vaan suosiolla jätän noi vihapuheet tältä päivältä. (Ihan siitäkin syystä, että pitäis nähä maailman parasta Riikkaa.)

Tää verkkojulkaisu on päivittynyt viimeks vajaa kaks kuukautta sitten, joten mun oli pakko luntata mitä tässä välissä on tapahtunut ja koska olen tunnetustikin aika seniili niin feisbuukkihan toimii tässä asiassa hyvänä muistinselventäjänä.

21.5 oon kirjoittanut olevani vaan niin sairaan fiiliksissä näistä kesähommeleista ja pohtinut FÄKIN syvintä olemusta lempparisarjiksen äärellä.

23.5 mun sydän on muljahtanut ekaa kertaa ikinä ja se on näemmä tuntunut karseelta.

24.5 oon todennut, että parhaat läpät on vähän niinku murha; ne ei vanhene koskaan.

29.5 tuolla lukee: Äiti täyttää pyöreitä. Hassua sinänsä, koska itse en ole vanhentunut päivääkään sitten 'kaksvitosten'.

Kesäkuun toka viikko on mennyt näemmä kulttuuririennoissa ja oonkin kyseisen viikon aikana käynyt katsomassa stand-upia, Teflon Brothersia, Karri Koiraa, Ismo Alankoa, Kari Tapiiria ja Lana Del Reyn. Kaikki ihan kivoja.

BTW.
Ootteko huomanneet muuten, että jahtimakkara on sananmuunnosmunansaannostyylillä käännettynä mahtijakkara? Kuin mahtia. Aatelkaa sellanen jahtimakkarasta tehty valtaistuin. Melkonen jakkara.

Ton keikkaviikon jälkeen mulla alkoikin loma ja Laineen Kasperin siivittämänä lähdin täyshoitoon Kouvolaan. Tiesittekö muuten, että Kouvolan slogan on Kouvola - kaikkea kivaa betonista?
Tarkemmin sanottuna olin kylläkin Voikkaalla, joka paljon parempi paikka. Terassilla just viime lauantaina, joku kouvolalainen kehui, ettei siellä Voikkaalla nyt niin paljon ammuskella. No, mun lomailu siellä sujui ammuskelun ohella lähinnä kauneushoidoissa ja pihalla maaten.

Apua. Meinasin unohtaa, että matkalla rautatieasemalle, sain ravistelevan uskonnollisen kokemuksen, kun Jeesus kaikkien näiden vuosien odottamisen jälkeen ilmestyi mulle Eastpakissa.


Kouvolasta tulin juhannuksen viettoon vahvasti siihen luottaen, että hankitut geelikynnet, ripsienpidennykset ja jalkahoito ja sittemmin Helsingin päässä hankittu uus kesätukka veisi huomion kesän aikana hankituista lomakiloista. Tuskin vei. Alaspäin katsoessa vois kuvitella, että elintaso ois huomattavasti korkeammalla kuin muutaman satkun yli köyhyysrajan. Onnea tän tekaistun kauneuden lisäks mulle toi tieto siitä, että saan pysytellä köyhyysrajan yläpuolella vielä toisenkin vuoden duunien jatkuessa. Hyvä sit kai niin. Niin ja se juhannushan meni ihan helvetin hienosti kunnon päänsäryssä vihreetä teetä naukkaillen ja Ice Agea katellen.

26.6 ihasteltiin leffasta tullessa pesistä.

29.9 oon ihmetellyt seuraavaa: Miks Facebook mainostaa mulle "Etsitkö vihkisormusta?" ja muumiastioita ja lastenvaatteita ja kaikkee tollasta ihan kammottavaa ahdistusta herättävää?

En etsi.

Mulla on poikaystävä ja penthouse Piritorilla ja matka varattuna puolentoista viikon päästä, että ei mulla oo kuulkaa aikaa tommosiin hössötyksiin. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin mulla on myös vastasyntynyt mäyräkoira, kunhan tuun reissusta takas, että eiköhän siinä nyt oo jo sitoutumista kerrakseen meikäläisen persoonalla.



Viime sunnuntaina sit mä olin täynnä suurta rakkautta ja lupauksia lomasta ja kesästä, kuten huomaatte: Apua, musta on tullut ihan ihana facebooksuoltaja, mut tiättekö, kun mun loma alkaa tänään ja tekis mieli hehkuttaa ihan kaikkea niinku mun rakasta Dubrovnikia ja J-mania ja IKEA-ostoksia ja niiden maailman aliarvostetuimpia lihapullia ja tulevaa mäykkyä ja Laineen Kasperin Poutaa-biisiä ja Ruudolfia ja mun uusia leobardisandaaleita ja tyttöjä ja poikia ja mummoja ja vaareja ja isiä ja äitejä ja kaikkia vihamiehiäkin vähän ja sitä kun kaikki on niin hyvännäköisiä kesällä ja hymyilee ja sit mun tekis mieli vielä hehkuttaa, että meillä on tuolla työpaikalla kaappi täynnä skumppaa ja mun lempivalkkaria ja kahden ja puolen tunnin päästä mä paan mun leobarditanssikengät jalkaan ja huulipunaan itteni päästä varpaisiin ja oon ihan niinku, että well hell, why not?! 

Aina seuraavaan päivään asti: Hei tosi kivat noi lomanavajaishumpat. Skumppaa, skumppaa, skumppaa, valkkaria, valkkaria ja sitten vielä vähän molempia, noloja biisejä, noloa tanssimista, fritsu(ko?) leuassa, puhelutiedoista näki monelta bileet on suurinpiirtein ollut ohi, mutta ei keskustelujen sisältöä, taksimatka yhden pysähdyksen taktiikalla ja poikaystävän sijaan nukuin ämpärin kanssa. Leobardisandaalit saa nyt levätä kyl muutaman hetken ennen seuraavia tansseja. Armoa ja aurinkoa on mun loppuloman motto. Nyt iisisti, hullu tyttö. Kaikki on ihan hyvin.

Mut eikä mitä ku loma jatkuu eli kahvit naamaan ja Kallioon. Tänään luvassa nepalilaista ja kesäretki Kontulaan.



Onks teil ollu kelpo kesä?


rakkaudella,
Kauko



3 kommenttia:

  1. Ihanaa, Kauko, sä oot bäk. Olin jo menettänyt toivoni, mut tästä se taas lähtee. Vai?

    VastaaPoista
  2. Hei mä oon lukenut nää jutut joskus ennenkin... ;)

    Nyt jään henkeäni pidätellen odottamaan seuraavaa kirjoitusta!!!

    VastaaPoista
  3. Hyvä Kake!

    Meinasin jo huolestuu, että nyt se on vetänyt ne ranteensa pahan kerran rikki ;)

    Kiloja kertyy täälläkin niin, että ei enää kesäpermikset auta. Ei auta. Ihan sama. Tämä ihanuus jatkuu vielä muutaman viikon. Sit palataan tiukasti arkeen ja elämä on taas ihanasti tylsä ja holiton. Mut nautitaan hei!

    VastaaPoista