torstai 26. heinäkuuta 2012

Naapurirakkautta

Oonks mä kertonut ikinä tosta mun juoppoämmänaapurista? Oon vai? 

Menkääpä nyt peilin eteen siellä kotonanne ja vetäkää törkein mahdollisin jurri-imitaationne niin toi akka tulee ja pesee sen kuus-nolla. Talking 'bout dokasin itselleni skitsofrenian-tyyliin. Onneks kohta loppuu tää kesä niin se ehkä ehkä ehkä laittais ton ikkunansa joskus kiinni ja minä kans eikä tarttis joka ilta kuunnella tota sen mielipuolista monologia, koska sen vieraathan on käytännössä aina hiljaa mitä sinänsä ihmettelen, koska mä en ryyppäis ton akan seurassa puolta minuuttia ilman, että saisin jotkut primitiiviset tappokilarit joiden seurauksena se ottais välittömästi kasettiin. 

Tässäpä pari otosta sen tämän iltaisesta monologista: 

- Kuuntele tota lintujen laulua, kun ne laulaa minulle, kun ne tykkää minusta. Vittu saatana. Kuuntele.
- Turpa kiinni, vitun homo. 
- Turpa kiinni saatana, mulla menee hermo. 
- Ota pikkuleipä. Mä annan sulle pikkuleivän. Ota saatana! 

Sulla menee hermo? Voi hitsi. Meneekö sulla hermo? Mitä sulla on siinä vieressä ikinä niin ehkä sä voit käsitellä sun frustraatiota hyväks havaitulla keinolla ja heität jotain ikkunasta? Heittäsiks vaikka itses? Ja ton dokausmusasoittolistas samalla, kun se on lähes yhtä mielipuolinen ja poukkoileva kuin sinäkin? Vai onko sulla siellä kämpässä enää mitään muuta kuin viinaa ja stereot, kun oot heittänyt ikkunasta ulos tän kesän aikana jo mm. kattilan, astioita, voivittusoikoon PATJAN, kokonaisia makkaroita yms?

Arvaatko millä tasolla mulla menee hermo, kun istun täällä työmaallani keskeneräisten projektien ympäröimänä repimässä jotain kovalevyä irti jostain ikivanhasta tietokoneesta, päänsärkyisenä ja miljoona kertaa Clasulla juosseena ja aina väärää jotain perkeleen tekniikkaa mukaan haaliessa ja palauttaessa, arvaatko? Onko sulla helvetin kylähullu mitään käsitystä siitä kuinka paljon mulla menee hermo? 

Mitä sille pitäis huutaa? Oon jo kehitellyt aimo määrän erilaisia kivoja huudahduksia, joilla voisin yrittää bondata noin kliffan naapurin kanssa? Musta on käsittämätöntä, ettei kukaan muu tunnu häiriintyvän tästä iänikuisesta Pelle Miljoonan ja Vittu Saatanan luukuttamisesta. Onks kaikilla muilla äänieristys kämpässä? 



Kauko




9 kommenttia:

  1. Niillä muilla on varmaan se ikkuna kiinni. Otan kyllä todella osaa. Matkusta Tampereelle, siellä on rauhallista ja kivaa...

    VastaaPoista
  2. Musta tuntuu, että mä saatan jonain päivänä pimahtaa, kunhan vähän vanhemmaksi elän, ja sitten musta tulee tommonen naapuri helvetistä. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiina-rakas, musta tuntuu, että sä olet auttamattoman myöhässä. Mä luulen, että raaka dokaaminen olis pitänyt aloittaa jo aivojen ollessa varhaisemmassa kehitysvaiheessa. Toisaalta, ainahan pitää yrittää, ne väittää.

      K

      Poista
  3. Kyllä sen sa siitä uloskin, mutta traumojaan pitää ensin kertoa muuallakin kuin blogissa. Esim taloyhtiön hallitukselle ja poliisille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, olen mä kertonu tästä joka eetterissä. Kerran soitin poliisit, kun meno vallan äityi. Joka häiriöstä lähtee sähköpostia isännöitsijälle, joka kylläkin on vaan sitä mieltä, että joka huutelusta pitäis poliisit soittaa. Viimeisin s-postini koskikin nimenomaan sitä, että täytyykö joka äänenkorotuksesta poliisit soittaa, kun en mielellään käyttäis tollaseen ärsykkeeseen poliisin muutenkin vähäisiä resursseja.

      K

      Poista
  4. Meillä on naapuritalossa vastaavanlainen mieshenkilö. Olen kovin onnellinen, etten asu hänen kanssaan samassa rapussa tai seinän takana, koska näinkin saan osani. Mie en ymmärrä, miten hän siinä saa asustella, on aika vahva suoja ilmeisesti asukilla, jos huolehtii vuokransa. Huhhuh.

    Otan osaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tääkään samassa rapussa asu, mutta talo on ällän muotoinen ja asutaan samassa tasossa kulmittain.

      K

      Poista
  5. Mä remuitsen kesästä, koska kesäisin mun alkkari-alakerran-naapuri muuttaa puistoon kaikkien kavereidensa seuraksi ja riemuksi. Syksyn tullen alkaakin taas ah, niin ihanat karaokeillat, jotka kuuluu paitsi jokaikiseen asuntoon tässä rapussa, niin todennäköisesti myös aina naapuritaloon asti. :P

    VastaaPoista