lauantai 29. joulukuuta 2012

Kahessadaskolmaskymmenesyhdeksäs vmp

Kahessadaskolmaskymmenesyhdeksäs teksti ja mitä siinä pitäisi sanoa?

Pitäiskö mun kertoa kuinka mun mp3-soitin hajos just, kun olin menossa luistelemaan ja näin ollen sain kuunnella radio voivittusuomipoppia vajaan tunnin. Ajellessani siinä ympyrää mm. Yön tahdissa, tuli väkisinkin vähän yksinäinen olo ja aloin pähkäilemään sitä, että vaikka edellisessä joulukuusipaatoksessani onnistuin hetkellisesti nostamaan itseni about joka ikisen ihmisen yläpuolelle tässä maailmassa niin onhan lähiöissä puolensa. Ja hei. En oo bättrefolk. Oon kiertänyt yksinhuoltajaäitini kanssa asumassa about kaikki lähiöt, joita Länsiväylän varrelta löytyy ja syntynyt juurikin tuohon surkeaan pikkukylään, jossa kuuset kaatuilee siinä missä ostarin juopotkin talvella. Mut se siitä. Selittelyt yleensä pahentaa asioita.

Muistelinpa kuitenkin tossa Yön vaihtuessa Samuli Putron kautta Tinakenkätyttöön, että silloin lapsena oli kyl ihan kivaa asua lähiössä. Oli aina kaikki samat frendit siinä ympärillä ja mentiin luistelemaan ja mentiin kiskalle ja mentiin metsään ja meren jäälle ja mihin nyt hitto soikoon ikinä mentiinkään, mut kotipuhelimella soitettiin ja sit alko tapahtuu. Nyt, kun oon täällä Helsinginperkeleessä, jota toki rakastan yli kaiken, niin ei tääl oikei seuraa oo silloin ku haluais. Jos asuisin lähiössä niin asiat vois hyvinki olla ihan toisin. Ei tarttis kävellä ku lähimpään baariin (joo joo tehdään siellä lähiössä muutaki ku ryypätään... eiku wait?) ni johan ois tuttuja.

Mutku mä en halua sellasta mun elämältä ja mä oon aika ajoin hyvinkin vittuuntunut siitä, että vaikka mä ravaan tossa purjehduskenkien luvatussa kaupungissa harva se päivä ja viikko niin kavereita sieltä suunnasta saa kyllä odottaa täällä käymään, koska "on niin vaikea tulla" tai "maksaa niin paljon" tai "on niin pitkä matka, ettei viitsi muutaman tunnin takia" tai jotain ihan muuta. Hei kamut, ei oo vaikee tulla, mäkin haldaan sen molempiin suuntiin aiva hyvin. Ei myöskään maksa ihan järin hirveesti 9euroo tai jos lataat tsettiä niin jotain 6puol, mäkin maksan sen aina ja miksei matkustais muutaman tunnin takia ystävän luo?

Hmm. Mitäs muuta tässä ois sit, kun käytiin toi mp3-episodi..

Ah, joo. Siinä luistellessain väkisinkin tulin ajatelleeks myös yhden oikeinki hyvän ystäväni suhdetta. Viimeisin juonenkäänne on se, että tää ystävä halus olla tossa torstaina joulun jäljiltä ihan omissa oloissaan yhden illan ja sit tää sen seurustelukumppani posotti baariin tän kamun tietämättä. Seuraavana päivänä se oli laittanut joskus iltapäivällä viestin, että lässynlässynlää ja päädyin eilen baariin ja just tulin vasta himaan ja ethän oo vihanen ja rakastanrakastan ja nähäänki vasta huomenna niin sit ku tää mun frendi oli illalla soittanut ajatuksena, että ehkä se on nyt selvinnyt darrasta niin vois toivottaa hyvät yöt ja sopia jotain milloin tavataan niin tää seurustelukumppani vastaa ihan vitun jurrissa baarissa, että trololoo ja just oon lähdössä johonkin keikalle. No, tässä vaiheessa tätä mun frendiä oli alkanut jo hieman riepomaan, mutta minkäs sille, jos mielii samoilla silmillä ryypätä montaki päivää, toinen ihminen mahtaa. Sit tänä aamuna mun frendi oli herännyt ja käynyt facebookissa niin siellä oli päivitys kahdeksalta aamulla joltain aika randomilta kyläpyörältä, jossa tää henkilö huhhutteli, että vihdoinki on selvitty keikalta ja tägännyt siihen tekstiin tän mun kaverin seurustelukumppanin. Tää samainen kyläpyörä on jo aiemmin ilmoittanut olevansa ihastunut tähän mun kaverin seurustelukumppaniin ja oli tän mun kaverin käymän pienimuotoisen sherlockholmeilun jälkeen ollut hyvinkin daun jonkun oman toisen hoitosuhteensa päättymisestä. Tänään tää mun kaveri ei ole kuullut sanaakaan tästä seurustelukumppanistaan ja jossain vaiheessa iltapäivää tää kyläpyöräkin oli poistanut facebook-päivityksensä.

Lyhykäisyydessään mun kamun seurustelukumppani on ryypännyt yötä päivää nyt torstaista asti jonkun tyypin kanssa, joka on siihen ihastunut eikä ole ottanut mun kaveriin mitään yhteyttä. Haiskahtaaks?

Joo, jokainen suhde on erilainen ja jokaisessa suhteessa eräpäivä tulee aina joskus, mutta kyllä tällai ulkopuolisen silmin tohon rasiaan on tökätty jo punanen lappu. Oli miten oli. Pidetään huoli omista asioistamme eiks vaa.


Minkäsmoisii uudenvuodenbileitä ihmisil on, jos tulis vaik kuokkimaan?

Kauko

5 kommenttia:

  1. Sun kamun seurustelukumppani on paskahousu.

    VastaaPoista
  2. Tuosta seurustelukuviosta pitää kyllä kuulla seuraava episodi.

    Uusivuosi tulee vietettyä kotona ihan täysin. Mihinkään en lähde. Koira pelkää raketteja, eikä voi jättää yksin.

    VastaaPoista
  3. meigä yrittää järjestää huonolla menestyksellä baardeja yliksessä, tänne saa tulla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joutuu kyl skippaa kemut. Ollaan Ekin kaa Helsingin yössä. Kiitti kutsusta.

      Kaukeli

      Poista
  4. Helsingin yössä on pimeää ja märkää. Ja ihan hitsin liukasta, että varovasti sitten sitä kekkulointiainetta.

    Että vuotta 2013 ja shillee.

    VastaaPoista