tiistai 8. toukokuuta 2012

Iskä ja äiti

EI SAA SÄIKÄYTTÄÄ!!

Mutsi soitti tänään aloittaen puhelun: "Kalle (meiän faija) soitti tänään ja kuulosti oudolta. Se on nyt Jorvissa. Se pyys kertomaan teille kaikille"
Ton puolen minuutin puhelun aikana mulla käänty maha, tärkeysjärjestys ja päivän aikataulu. Yhtäkkiä se oma flunssa ei ookaan maailman pahoin asia; samaan aikaan toisaalla joku on pulassa.
 Puhuttiin sisarusten kanssa puhelimitse siitä, kuinka faija tekee liikaa, viis veisaa turvallisuudesta ja hoitaa viikon saikut yhden päivän levolla. URPO!! Ja faktahan on, et joku päivä toi mutsin soitto onkin lopullinen. Sen tajuaminen pisti melko hiljaseks. Tässä koko maailmassa ja sen tarjonnassa on niin paljon paskaa, että niistä hyvistä asioista haluaa ja ihan vähän väkisin pitää kiinni.

Mä en oo ikinä oo kelannu elämää ilman faijaa. Niin väärille tavoille opetettu paskiainen ku se on ollu, niin epäreilu kusipää ja sit se kans huus aina, mut silti. Siinä on ihminen ja AINOA ihminen, josta voin sanoa, että se on muuttunut eikä se palaa vanhoihin tapoihinsa. Oikeesti ainoo.

Aika monelta on faija kuollu. Ihan läheisiltäkin. Mä tuen ja ymmärrän niitä, mutten kuitenkaan ,koska tässä maailmassa on muutama pakko-tykättävä-juttu ja yks niistä on vanhemmat. Eikä mun omat kuole koskaan! Ainakaan mun mielestä.
Meiän äitikin on hassu juttu; se jeesaa, joutuu vittumaisiin tilanteisiin, on aina se eka henkilö, jolle kerrotaan hyvät/pahat/yllättävät/toimintaa vaativat asiat ja jotenki se aina haldaa ne. Ihan sama onko lapsenlapsi sairastunut, oma lapsi ranteet auki tai ex-aviomies korsetti tohjona, ni aina jostain ilmestyy äiti autolla paikalle, valmiina ajamaan vaikka Pihtiputaalle ja taskussa rahaa röökiin. Leijonaemo. Soturi. Linda Hamilton Terminator kakkosessa. Hyvä mude!

Mun ei ollu tarkotus hempeillä suvusta vaan apdeittaa teitä musta ja tyypistä! UUH! Ihmissuhdedraamaa?! ERO?! Suhteen virallistaminen??!! OVATKO HE JO KIHLOISSA, INSINÖÖRI JA TYÖTÖN?!!? Lapsi?! KERTOKAA JOTAIN!½!!!!!!111!!!11362I976YTGFVJH!!

Nope, meillä oli vitun kivaa.





terveeesin eki

1 kommentti:

  1. Onneks mulla on just faija joka ei kans kuole koskaan. Ikinä. Tai ainakaan ennen mua. Salettiin. Ajattelin itse siinä 82-vuotiaana seilata jäälautalla ajasta ikuisuuteen, et faija on sillon 124 ikävuoden kieppeillä. Mut salee tsygää silti kiikariensa kanssa luontoretkille every fokin' day.

    VastaaPoista