keskiviikko 7. joulukuuta 2011

7. luukku

"Ehkä otin, ehkä en, so not, kunhan hyppy kulkee."

 Eki saattoi hieman ottaa. Eikä millään v-tyylillä, vaan sillä satavarmalla lähiöstaililla aka 47h samoilla silmillä, siitä 16h töitä, pari matkoihin ja se noin vuorokausi radalla. Tutkalla. Kujalla. Äpäröiden. Olen aikuinen.
  Tavoistaan poiketen Eki kuitenkin käyttäytyi; ei antanut, ei ryypännyt rahojaan, ei haistatellut eikä ollut hankala asiakas. Missään nimessä Eki ei ollut se viimeinen "ÖÖÖRGH mullon bissee viel jäljellä enkä mä lähe ulos koska HIK! mulla on laillinen oiekush juua tää vika huikka ja siish haluutsätapella?"-asiakas. Oikeesti. Oikeestioikeesti.

 Nyt voitais kuunnella joku biisi, koska mulla menee tovi taputellessani itseäni selkään.


 Arkeenpaluu tosiaan meni vahvasti työvoittoisesti - maanantaiaamuna vastaanotettu lavallinen purettavaa kamaa ilahduttaa jokaista, jolla on vielä yhdeksän tuntia hommia jäljellä ja jolla on luu mennyt poikki pari viikkoa aiemmin. Ja työpäivää seuraava TOINEN työpäivä/yö. Se vasta pistääkin hymyilemään! Mut hei, välissä voipi viiä koirulin ulos! Ja vaihtaa kledjut! JA OLLA IHAN IRTI!        Joo.
 Hamstrasin varuiks sikana hommaa, ni tietääpähän tehneensä! Kostoksi kaikesta lokoilusta, you see.. Oma moggeloinen.

 Olen virallisesti tyttö.
  Itsenäisyyspäivän aikaiset tunnit sisällä pitivät niin ronskeja girl-to-girl-juttuja, ettei ole mikään ihme, että ollaan sinkkuja. Omaksi onnettomuudekseen yksi miespuolinen kollega joutui (kohtalon sanelemana?) kuuntelemaan kolmen hysteerisen akan tarinoita parisuhteista, yhden illan jutuista ja ylipäänsä seksistä. MAHTOI OLLA OPETUS!
  Tiedättekö, kun tiedätte jonkun niin ilkeän ja inhottavan vitsin, ettei sitä voi kelle hyvänsä kertoa? Ja kun viimein löytyy riittävän avaramielinen yleisö, kerrot vitsin ja kaikki nauraa kyyneleet silmissä? Se on mahtava fiilis. Itsenäisyyspäivänä 2011. Tiistaiaamuna n. klo 6.30, väsyneenä ja vanhana ton fiilarin sai. 

 Asiat menee aina hassusti oikein. Tai siis omalla painollaan, just niinku pitää.
 Esim. hullu-Kaukon kanssa tuumattiin, ettei se jaksanut blogata yks päivä; mä hoidin mä hoidin! Noh, joku roti tietysti! Eli Kauko bloggaa pari seuraavaa dagenia. Ja hah! Niinhän se tekikin! Itse en olis kyennyt hoitamaan eilistä tai toissapäivästä vai mikä se nyt olis ollutkin, vaikka mun olis ollut pakko, koska olin kaukana todellisuudesta. Asioilla on siis tarkoitus. Asiat lutviintuu, niinkuin iskä sanois.

 En tiedä, mitä kukakin on päälleen pukenut tiistain homolammastansseihin eikä kiinnosta. Mua joka vuos oksettaa turhantärkeät paskanjauhajat, jotka viihtyvät otsikoissa seuraavat 40 000 vuotta, koska niiden mekossa oli ylimääräinen ja erikoinen lirpuke tai koska ne veti jotain lättyyn snägärillä tai koska niiden lapsi on ihan täysin avioton! Tai koska ne on jotain vitun poliitikkoja. Hyi helvetti.
 Elitismibileet. En lähtis. Eikä ne mua kutsuiskaan. Ne tietää Ekin. Ne tietää, et Eki jois pohjat ja vitusti liikaa boolia, jonka jälkeen lähentelis pääministerin vaimoa, oksentais ulkoministerin frakille ja haastais entisen hiihdon maailmanmestarin kaksintaisteluun pressanlinnan takana. Eki myös olis tuohtunut, kun vahtimestarit kantavat pihalle tiukassa käsiotteessa. "ETTEKSTE TIEDÄ KUKA MÄ OON!? MÄ OON EKI, JUMALAUTA! EKI!!"

 Mä oon koko tän päivän ihaillut kissaani; en hänen ylipainoaan tai turkulaisia juuriaan, vaan kykyä löytää se lämpimin ja mukavin paikka. Välillä se jopa tavoistansa poiketen oli tossa kainalossa, vaivas kissamaisesti itselleen hyvät mestat ja piti mekkalaa, välillä se sohvatyynypäällistenpesusta aiheutumasta majamaisesta sohvarykelmästä löys just sen mestan, jossa patteri lämmittää persettä ja hartiat on levossa. Hieno mies, hieno mies.

 Miesrintamalla mitään uutta? Ei oo ei. Ruokatällit on sovittu tyypin kaa, päivää sovitellaan. Viikonloppua odotellessa! Yks toinenki ois, mut kattellaan. Kyllä te ghtydfziljoonat lukijat saatte heti ekoina tietää, mikä on päivän parisuhdestatus!

 Kaukolle en vittuile lainkaan sukuloinneista, vaimoiluista, laamoista tai muustakaan idyllisestä, koska Kauko on hyvä tyyppi. Siitä mä tykkään.


 Vaik onhan se ollu ihan vitun nolo...

 Not enough music in this blog? We'll fix it!


 Ens kerralla ku matkaatte sporalla ja raitiovaunun sillalla on tungosta, ajatelkaa meitä.

 -Eki, liskokuningatar




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti